Kampania TreeTag

4 sierpnia 2025
Kampania TreeTag

Kampania TreeTag to kampania, której celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie drzew dla ekosystemu oraz na ich rolę w tworzeniu przyjemnej i sprzyjającej zdrowiu przestrzeni do życia. 19 września 2024 roku, 12 organizacji z 9 różnych krajów europejskich wspólnie z Pius Floris Boomverzorging i lokalnymi partnerami przeprowadziło jednodniową akcję – ponad 700 drzew zostało oznakowanych TreeTagami w różnych miastach.

TreeTag to forma plakatu zawierającego zestaw informacji o konkretnym drzewie: jego gatunku, rozmiarze i ekologicznych korzyściach, np. ile tlenu produkuje, ile wody zatrzymuje czy jakie zanieczyszczenia filtruje. Im większa korona drzewa, tym większa jego wartość.

W Polsce koordynatorem kampanii była organizacja Nature‑Based Tree Management (NBTM), a miasta, które do niej dołączyły to m.in. Rybnik, Racibórz, Kraków, Tychy, Kuboń, Pruszcz Gdański. Na stronie https://www.treetags.eu dostępna jest mapa z zaznaczonymi oznaczonymi drzewami; po uzgodnieniu z koordynatorem można samodzielnie dodać nowe drzewo i przygotować plakat do wydrukowania.

Kolejna kampania planowana jest na rok 2026 – aby wziąć w niej udział należy skontaktować się z organizatorami poprzez stronę https://www.treetags.eu lub z lokalnym partnerem NBTM https://nbtm.pl/.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Zamknij przybornik