Cele projektu:
- Wyeliminowanie praktyk nieuzasadnionego umarzania kar/opłat za korzystanie ze środowiska przez urzędy marszałkowskie (w wyniku tego procederu do gminnych funduszy wpływa mniej środków niż mogłoby wpłynąć).
- Ujednolicenie zasad naliczania kwot z kar/opłat za korzystanie ze środowiska przekazywanych przez wojewódzkie fundusze ochrony środowiska do gminnych funduszy ochrony środowiska.
- Wyeliminowanie procederu przekazywania środków z gminnego funduszu ochrony środowiska na cele nie związane ochroną środowiska.
- Poprawa funkcjonowania Biuletynów Informacji Publicznej w zakresie funkcjonowania gminnych funduszy ochrony środowiska.
Odbiorcami bezpośrednimi projektu były: gminne fundusze ochrony środowiska, urzędy marszałkowskie oraz wojewódzkie fundusze ochrony środowiska. Odbiorcy pośredni to wszystkie podmioty oraz obywatele korzystający z gminnych funduszy ochrony środowiska bądź zainteresowani przejrzystym i zgodnym z prawem wydatkowaniem środków z samorządowego budżetu. Odbiorcami pośrednimi byli również firmy i instytucje systematycznie regulujące kary/opłaty za korzystanie ze środowiska (nie są zainteresowani nieuzasadnionymi prawnie ani merytorycznie umorzeniami tych opłat dla wybranych firm). Odbiorcami pośrednimi projektu są również instytucje kontroli i nadzoru, takie jak: NIK, Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, w uzasadnionych przypadkach również Centralne Biuro Antykorupcyjne i prokuratura.
Czas realizacji: listopad 2006 – październik 2007
Budżet i sponsorzy:
Fundacja im. Stefana Batorego